I dag gikk turen til Starmoen – Elverum med LN-SAI og LN-YLK. Første stopp, NRF’s klubbhus hvor Geir Gjelten var initiativtaker og vaffelpressesjef. Det smakte, og ga en fin start på en turdag. En mellomlanding på Maarud hører med. Her klargjorde Håvard Mælum en TL 3000 Sirius for en tur til fabrikken i Tsjekkia for oppgradering av nesehjul, og en alltid hyggelig Magne, som ga oss en liten omvisning i hangaren. Når vi kom frem til Starmoen møtte vi ca 45 deltagere og funksjonærer. Alle så ut til å storkose seg i det fine været med mange aktiviteter. Se bildene nedenfor.

Geir var flink med vaffelpressa

Håvard fikser bremser før turen til Tsjekkia

SAI og YLK klar for neste etappe til Starmoen

Kjeller Sportsflyklubb ved Espen Aarhus og hans LN-RAR var flittig med demoflyginger for ungdommen. Her inn for landing

Linda Christine Lilleng i ungdomsutvalget fikk en prøvetur i LN-SAI. Hun er udannet helikopterpilot, har CPL med 250t. i loggboka, og skoler for tiden i NRF til PPL. Et naturlig medlem i Kjeller Sportsflyklubb som fremtidig mikroflypilot

Undommen fikk også prøve tandemhopp. Vi kunne høre lyder av skrekkblandet fryd nesten hele veien ned.

En av Norges største ressurser på rekruttering og aktiviteter. Den alltid tilstedeværende Tom Brien. Dette var igjen et godt arrangement

En vellykket og hyggelig tur.

One Response to Unge ørner på Starmoen