Onsdag 2 september er det oppstart av teorikurs Sportsfly (Mikro) i regi av Kjeller sportsflyklubb. Vi har ledige plasser og ønsker deg velkommen. Oppmøte kl 1700. Kurset finner sted i Oslo Flyveklubb sine lokaler på Kjeller flyplass. NB! Det er også mulig å hoppe inn i kurset underveis, ved å kontakte skolesjefen. Fag man mangler kan man ta senere.
Kurset vil gjennomføres iht FHI sine smittevernregler.

Koordinator for kurset er Tom Kristiansen, tlf 920 45 735

Kurset koster 4000 kroner (pluss bokpakken til ca 2000 kroner). Studenter får 25 % rabatt på kurset

Kjøreplanen for teorikurset H20 (Instruktør i parentes):

02.09 Introduksjon + Faget Lover & Bestemmelser – Egenprodusert+Bok #5 – (Petter/Kai)

09.09 Bestemmelser og Mikroflyhåndboka – (Kai)

16.09 Motor og Propell – Egenprodusert og Bok #2  (Odd Jonny)

23.09 Meteorologi – Bok #3 – (Harald)

07.10 Meteorologi – Bok #3 – (Harald)

14.10 Instrumenter og Utstyr – Egenprodusert – (Odd Jonny)

21.10 Aerodynamikk – Egenprodusert og Bok #1 -(Espen)

28.10 Aerodynamikk – Egenprodusert og Bok #1 – (Espen)

04.11 Navigasjon – Bok #4 – ( Stein/Tom)

11.11 Navigasjon – Bok #4 – ( Stein/Tom )

18.11 Sikkerhet og Airmanship – Bok #9 – (Petter)

25.11 Teknisk vedlikehold – Egenprodusert – (Svein)

02.12 Eksamener, oppsummering og avslutning

Dato for ordinære eksamener. Alle starter kl. 17 på Kjeller:

16.09 Lover og Bestemmelser
23.09 Motor og Propell
14.10 Meteorologi
21.10 Instrumenter og Utstyr
04.11 Aerodynamikk
18.11 Navigasjon
25.11 Sikkerhet og Airmanship
02.12 Teknisk vedlikehold

Eksamen for disse fagene kan også arrangeres på andre eksamensdatoer etter forhåndsavtale med skolesjef (med forbehold om at endringer i rekkefølgen kan skje).

Du kjøper bøker hos PILOTBUTIKKEN

Et modulbasert kurs betyr at du kan ta teorien ved å hoppe inn i kurs-rekken når som helst i løpet av våren. Har du en travel hverdag så tar du de modulene som passer din egen reisevirksomhet/hverdagssysler. De modulene du ikke får deltatt på til høsten tar du da i neste runde, dvs. på våren eller ved ekstra oppsatte moduler dersom det er minst 2 deltagere.

Det beste er å ta modulene etter hverandre slik de er satt opp, for de har en logisk rekkefølge som bygger på hverandres innhold. Eksamen avholdes kl 17 en uke etter hver avsluttet modul, og neste fag påbegynnes da innen kl 18 den kvelden. Deltagerne får hjemmeoppgaver i hvert fag å trene på i ukedagene mellom kurskveldene og før eksamen.

For påmelding send en e-post til pegusta@online.no

Du kan begynne med skoleflygingen mens du tar teorikurset. Vi har to flotte moderne skolefly av typen WT-9 Dynamic, som vi lærer deg å fly på. Timeprisen for å leie flyet er ft kr 1000, og det blir et lite tillegg for instruktøren. Ta kontakt med skolesjef for å avtale dette, samme e-postadresse som over.

Petter A Gustavsen (Skolesjef)

Bli med og fly!