*Oppdatering 14.02.2023* Grunnet for få påmeldte er vårens teorikurs dessverre avlyst. Vi satser heller på å få til et kurs til høsten om vi får flere påmeldte. Følg med her på klubbens hjemmeside eller https://www.facebook.com/groups/kjellersportsflyklubb/ for oppdateringer og kunngjøring av dato for nytt teorikurs.
——————————————————————————————————————–
Oppstart for kurset er onsdag 1 mars 2023

Kurset arrangeres onsdager mellom kl. 17.00 og 21.00 med 9 selvstendige moduler (fag) i Oslo Flyklubbs lokaler på Kjeller flyplass. [kart]

Kurset koster 5000 kroner (studiemateriell kommer i tillegg). Studenter får 25 % rabatt på kurset.

Studiemateriell som benyttes kjøper du her: https://nlf.no/sportsfly/den-store-sportsflyboken

Et modulbasert kurs betyr at du kan ta teorien ved å hoppe inn i kurs-rekken når som helst i løpet av høsten. Teorikurset gjennomføres som klasseromsundervisning. Har du en travel hverdag så kan du gjøre noe av dette som et selvstudium, men minimum 16 av kursets 80 timer skal skje i klasseromsundervisningen. Eksamen gjennomføres elektronisk i et kontrollert miljø, dvs ved oppmøte på kurskvelden/e.

Det beste er å ta modulene etter hverandre slik de er satt opp, for de har en logisk rekkefølge som bygger på hverandres innhold. Eksamen avholdes kl. 17.00 en uke etter hver avsluttet modul, og neste fag påbegynnes da innen kl. 18.00 den samme kvelden. Deltagerne vil kunne lese seg opp ved å studere de utarbeidede studiemodulene i ukedagene mellom kurskveldene.

Totalprisen for å få et sportsflybevis vil avhenge av hvor mange flytimer du må ha, men vil komme på mellom 40 og 60 tusen kroner.

For å få en oversikt over antall deltakere ønsker vi at du som har en interesse for dette gir en tilbakemelding på e-postadressen under. Denne tilbakemeldingen må vi ha snarest og senest innen 1 februar 2023

For påmelding send en e-post til skolekjellersportsflyklubb@gmail.com

Du kan begynne med skoleflygingen mens du tar teorikurset. Vi har to flotte moderne skolefly av typen WT-9 Dynamic, som vi lærer deg å fly på. Timeprisen for å leie flyet er ft. Kr. 1100,- og det blir et tillegg for instruktøren.

Petter A Gustavsen

Skolesjef