If you can’t stop thinking about it, don’t stop working for it!

> Ny side på hva må jeg gjøre for å bli mikroflyger, og hva koster det?
> Bli med og gjør en forskjell!
> Høstens teorikurs for mikroflygere 2015:
 Les mer om høstens teorikurset  her>>

1. Meld deg inn i Kjeller Sportsflyklubb!

Dette gjør du på sidene til Norges Luftsportsforbund (NLF) se link.
Velg: Mikroflyseksjonen – Kjeller Sportsflyklubb – Støttemedlem. (Pris: kr. 235,-)
Følg oss også på Facebook: Kjeller Sportsflyklubb og  Andelslaget LN-YKS

2. Meld deg på teorikurs!

Kjeller Sportsflyklubb kjører komplett teorikurs for mikroflygere to ganger i året. Dette er et modulbasert kurs som går over 12 kvelder og omfatter 8 fag. Vi anbefaler at du melder deg på hele kurset. Mister du noen kvelder eller fag, kan du kostnadsfritt ta dette på neste kurs. Vi setter eventuelt opp ekstra fagkvelder om behovet er stort. Kjeller Sportsflyklubb legger stor vekt på sikkerhet. Det er nettopp derfor hele kurset går over flere kvelder, slik at våre elever skal få mest mulig lærdom og nytteverdi. Vi tilbyr også kostnadsfri deltagelse på alle senere kurs eller moduler når du har gjennomført kurset hos oss! Dette er en viktig repetisjon du ikke skal undervurdere, og en fin anledning til å bli kjent med klubbens medlemmer. Se neste teorikurs her>>
Pris:  Pakken for hele kurset koster kr. 4.000,- + bøker kr. 1.900,-
Enkeltmoduler /fag koster 500,- per stk.
Studenter får 25 % rabatt på kurset /moduler (*).
Alle piloter som ønsker kurset/moduler for repetisjon, får 25 % rabatt (*).
Medlemmer av Oslo Flyklubb eller Nedre Romerike Flyklubb får 25 % rabatt (*).
(* Det gis ikke ulike kombinasjoner av rabatter om du klassifiserer for flere)

3. Skoling på klubbens fly!

Vi har en ny og flott moderne WT-9 Dynamic som vi lærer deg å fly. Du kan starte skoling på denne før, under eller etter teoriundervisningen. Forutsetningen er bare at du har bestått hele teorikurset før du flyr solo (alene). Utdanningen følger et skoleprogram som instruktøren tar deg igjennom. Før du starter skoling må du utvide ditt medlemskap til elevbevis hos NLF.
.
Antall timer og timepris varierer litt etter behov og dine ønsker. Har du tilknytning til Kjeller og ser for deg at du ønsker å fortsette å fly vårt klubbfly, kan det lønne seg å kjøpe seg inn som andelseier. En andel koster 25.000, men dette er ikke noe du må gjøre. Andelseiere kan leie flyet til kr. 700,- per time, mens øvrige betaler kr. 800,-. (Klubben har som mål, å kjøpe tilbake andelene over tid. Du beholder rettighetene dine, men klubben bestemmer selv når dette skjer. Så over tid kan dette være lønnsomt.) Prisen inkluderer forsikring, slitasje, bensin, osv. Det er kun flytiden du betaler for. Instruktørene tar kr. 300,- per time. Det betyr at under skoleperioden med instruktør ombord betaler du ca kr. 1000/1100 per time, og 700/800 når du flyr solo. Skoleflyging og andelseiere har prioritet på bruk av flyet. Samtidig er det alles ønske at vi holder flyet mest mulig i luften.
.
Flytid betales løpende til klubbens konto:      , iZettle
Booking: MeLWin Booking  (Velg: Kjeller Sportsflyklubb)
.
Hvor mange timer du trenger til fullt mikroflybevis er individuelt, men du må minimum ha 25 timer. Vi anbefaler at man estimerer 30-40 timer. Det betyr at flygingen kommer på ca. kr. 30- 40 000.

Får jeg beskjed når det er ledige timer?

NEI – Det å fly er en hobby, og det er mange faktorer som spiller inn. Værforholdene skal være gode, du må ha tid, instruktør må ha tid, flyet må være ledig, osv. Du bestemmer progresjonen i forhold til hvor aktiv du er. Vi har flere dyktige  instruktører, og det er viktig at du er ”proaktiv” og ”maser” på disse for å finne tidspunkt som passer. Husk at vi gjør dette fordi vi synes det er gøy, ikke pga. økonomi. Overskuddet i klubben går til klubbens medlemmer i form av billigere leie, flere fly og faglig og sosial aktivitet.

Totalprisen for å bli fartøysjef og pilot må du beregne til ca kr. 35-50 000,- som inkluderer flere flytimer og teorikurs.

Hvor lang tid dette vil ta er mye opp til deg selv. Om du tar alt på noen måneder eller to år er opp til deg. Ut fra erfaring og sikkerhet anbefaler vi 9-18 måneder, slik at du også får erfaring med årstidene.

Espen Grønstad
Styreleder – Kjeller Sportsflyklubb

.

Bli med og gjør en forskjell!

Du er ENKELT med på å bestemme: Om vi kan kjøpe et fly til! Redusere timeprisen på dagens fly! Ha flere og bedre arrangementer for våre medlemmer!

Bli medlem eller støttemedlem!

Dette er den enkle måten du kan støtte klubben vår på! Da får du også bli med på våre klubbkvelder med sosialt og faglig innehold. Du trenger ikke fly for å være medlem, men det er en fordel at du liker det. Vi kommer til å kjøre kvelder med introduksjonsturer til kostpris for våre medlemmer, og du kan være med og fly! Medlemskapet koster kr. 235,- (Er du alt medlem av NLF, kan du bli støttemedlem for kr. 100,-)

Verv en venn!

.
Kjeller Sportsflyklubb som grasrotmottaker hos Norsk Tipping!

Du kan velge Kjeller Sportsflyklubb som din grasrotmottaker. Det gjør at klubben får 5 prosent* av din spillerinnsats. Det vil si at dersom du spiller Lotto for 100 kroner, går 5 kroner til Kjeller Sportsflyklubb. Dette uten at det går utover din innsats, premie eller vinnersjanser.

www.norsk-tipping.no/grasrotandelen

Send SMS: «Grasrotandelen 997440714” til 2020 (tjenesten er gratis).

.

Spiller du ikke selv? Kanskje kjenner du noen som spiller? Dette er en kjempemulighet som kan gjøre en stor forskjell for sportsflyklubben vår!

.

Her kan du følge med og se hva grasrotandelen kan gjøre for vår klubb!