Været var perfekt for flyging denne dagen, og det var bedt om PPR for en lang rekke fly fra fjern og nær. Det kom fly fra Sola, Egersund, Jarlsberg, Bøverbru, Thomlevoll, Starmoen, Hokksund og Kløfta for å nevne noen. En regner med at det var nærmere 30 besøkende fly denne dagen, de aller fleste mikrofly. Senere på dagen ble det også stiftelse av en ny mikroflyklubb på dette historiske stedet, som fikk navnet Kjeller Sportsflyklubb. Det er en egen artikkel om det.

Espen Aarhus står for grillingen. Her vurderer Michel Verheughe menyen.

Dag Bråthen hadde atter en gang åpnet hangaren sin og rullet ut maxi-grillen for å servere de langt over hundre gjestene som fant veien til Kjeller og «Bråthen-hangaren» denne flotte dagen. Pølser, vafler og kaffe var gratis til alle, en meget generøs gest han har for vane når han holder hangaren sin åpen for de flyinteresserte. «Folk skal trives og ha det hyggelig på flyplassen» er mottoet.

Flyplassjef Per Inge Evensen ønsker velkommen til Fly-In.

Han ordnet i samarbeid med Dag med gratis startavgift denne dagen. Litt senere holdt Roe Nerem fra Avinor en orientering om luftrom og hvordan man skal unngå luftromskrenkelser.

En CH601 og Savannah under landing på bane 30.

CH 650 fikk punktering under landing, og ble hjulpet bort til parkeringen av mange frivillige hender.

Helge Njærheim kom fra Sola med denne Phoenix mikroglider etter en tur på under to timer. Den vakte stor interesse. Ved å ta av de ytre vingene så blir den et vanlig mikrofly med 10m vingespenn.

Gøsta Johansson fikk seg en prøvetur med glideren, som har et vingespenn på 15m og et glidetall på 30.

Aktivitetekonsulenten i NLF Tom Brien møter nesten alltid opp på slike arrangementer. Her med sin sønn.

Vår mange-gangers norgesmester i mikroflyging Håvard Mælum møter ofte opp på våre treff med sin nye Sirius. Det var mange motorflygere som likte denne.

Light-metal. CH650 og Sonex. Smekre og blanke mikrofly.

Komposit fly. Lette og raske to-setere i den øvre enden av pris-skalaen.

EuroCub og Savannah VG

Kitfox, som her blir sjekket for korrekt avblending av oljekjøleren, og en selvbygget Asso jr, begge fra Jarlsberg.

Sky Arrow og SeaBird amfibium.

Jabiru med en fornøyd eier Børge Dirdal fra Sola.

Far og sønn, Oddbjørn og Geirulf Fjellheim i deres Samba XXL før de reiser hjem til Vestlandet.

Thorgeir Bull har fått dekorert sin CH701 på en stilig måte.

Hjemreise for alle. Helge og kona takser ut for hjemturen til Sola.