Kjeller Sportsflyklubb har nå gleden av å kunne tilby konvertering fra andre flysertifikater/bevis  til Mikroflybevis.

I løpet av juni/juli 2011  hvis vi får tilstrekkelig antall deltagere avholdes teorikurs og teoriprøve og det vil fortløpende bli skolet med kandidatene på klubbens nye andelsfly LN-YPR.

Hvem er kandidater til å konvertere?

I henhold til MFHB 4.8

Personer som innehar gyldig PPL/A.

Gyldig flygebevis for seilfly.

Gyldig flygebevis for Hangglider, minimum SP4.

Konvertering fra tilsvarende utenlandske sertifikater.

Kjeller Sportsflyklubb tilbyr dette som en pakkepris for kr. 6000,- Det inkluderer nødvendig teorikurs samt skriftlig prøve. Inntil 5 timer praktisk flygning med instruktør, og oppflyvning med kontrollant IK1.

Innmeldingsgebyr til mikroflyklubb, NLF’s avgifter og pilotlisens til KAS tilkommer.

Hvis kandidaten har behov for ytterligere skoling utover de anbefalte 5 timer blir det etter Kjeller Sportsflyklubb gjeldene satser, pt. kr. 1000,- inklusive instruktør.

Interresenter bes ta kontakt med instruktør Kenneth Hanssen på 47893375 og da helst via SMS eller på e-post: hanssen.kenneth@gmail.com