Det var med stor sorg vi mottok budskapet om at Per Reidar døde i dag 1/1-2012. Torsdagens operasjon skulle vise seg å bli en for stor belastning. Med en flykarriere som startet i foresvaret og senere SAS med mer enn 22.000timer i lufta, 32år som instruktør i SAS Flight academy, en rekke tillitsverv og utmerkelser var Per Reidar en stor resurs med en stor personlighet for flymiljøet. Han delte gledelig med seg av sin kunnskap. Han var medlem i Kjeller Sportsflyklubb, og hadde akkurat laget et utkast til en klubb PFT, hvor fokusområdene skulle ligge på operasjoner ut og inn fra Kjeller, og gode sikkerhetsbyggende holdninger. Treffene på Kjeller, tirsdag og lørdag vil ikke bli de samme uten Per Reidar.
Han bisettes i Høybråen Kirke fredag 6 januar kl. 14.00

Per Reidar holder foredrag på GAP 2008.

• «Etter briefing med dagens program kom Per Reidar Andersen og fortalte om bushflyging og hans lille flystripe ute i Ljørdalen i Trysil, et par steinkast fra svenskgrensen. Hans fortellerevne og morsomme anekdoter er en frisk og oppkvikkende start på en ny dag.» Roger Holm