Onsdag 17. oktober kl. 18.00 startet Kjeller Sportsflyklubb teorikurs på Kjeller.

Kurset vil gå hver onsdag og er modulbasert. Det vil si at du kan gå hele kurset sammenhengende, et fag per kurskveld med eksamen påfølgende onsdag, eller enkeltvis etter hvert som man finner tid.

KURSPLAN:

Onsdag 17. oktober: Lover og Bestemmelser. Kursmateriell: Mikroflyhåndboken og Lover og Bestemmelser.

Onsdag 24. oktober: Sikkerhet og Airmanship (Flyvett). Kursmateriell: Mikroflyhåndboken og Lover og Bestemmelser

Onsdag 31. oktober: Instrumenter og utstyr. Kursmateriell: Fly og Motorlære

Onsdag 7. november: Navigasjon. Kursmateriell: Navigasjon

Onsdag 14. november: Aerodynamikk. Kursmateriell: Flygeteori PPL

Onsdag 21. november: Motor og Propell. Kursmateriell: Fly og Motorlære

Onsdag 28. november: Meteorologi. Kursmateriell: Meteorologi

Onsdag 5. desember: Teknisk og Vedlikehold. Kursmateriell: Fly og Motorlære

Etter dette vil kursene starte på nytt i samme rekkefølge, med noen onsdagsunntak i forbindelse med Julen. Datoer vil bli lagt ut etter hvert.

Vi vil også oppfordre piloter til å delta på de fag hvor man føler en oppfriskning ville være nyttig, eller ta alle fagene for den saks skyld. Man kan ikke lære for mye;-)

De som mangler lærebøker kan få kjøpt disse på kurset.

For påmelding el. informasjon, ring Dag 95725668 eller send e-post til rogers.holm@gmail.com

Vel møtt!

4 Responses to Kjeller Sportsflyklubb har startet teorikurs.