Planene om anskaffelse av klubbfly har kommet et stykke videre. Flertallet går inn for at vi skal kjøpe en Dynamic WT9.

clip_image002[2]

WT9 må være ett av verdens flotteste og mest pålitelige mikrofly. Det er en håndfull fly med tilsvarende cruise speed, men en skal lete lenge etter en mere velprøvd og flott maskin å fly. Flyet blir samme modell som de har kjøpt på Hamar, og som Drammen Flyklubb får levert om kort tid. Vi har to privateide Dynamic WT9 i klubben allerede (LN YOK og LN YLA).

LINK:  Gnerelle spesifikasjoner

Flott presentasjon av flytypen

Forutsatt at vi klarer å komme opp med finansierig, blir det bestilling av et fabrikknytt fly for levering på forsommeren.
Som før nevnt blir finansiering av kjøpesum en blanding av klubbens egenkapital, aksjeinnskudd fra medlemmene, og lån. Vi er avhengige av å selge en del andeler for å få regnestykket til å gå opp.

Foreløpig har vi en håndfull interesserte og noen som har sagt sikkert at de vil være med. Møte med banken er nært forestående, så det er viktig at de som de som allerede ha bestemt seg, og de som kunne ønske å være med tar kontakt med Kristian på mobil: 90760656 eller epost: kristian.fahlstrom@gmail.com.

Hilsen styret i Kjeller Sportsflyklubb