Varsel om endrede kostnader for klubbkontigent, flyleie og selv-assuranse
Kjeller Sportsflyklubb har vedtatt ved årsmøte den 23 mars 2021 om å øke den årlige klubbkontigenten til kr. 300,- gjeldende fra år 2022. Styret har også sett det nødvendig å øke timesprisen for leie av klubbflyene med kr. 100,- Dette for å kompensere for de økte drivstoffkostnadene. Selv-assuransen (egenandel forsikring) er også vedtatt endret til kr. 1000,-

De nye satsene vil være gjeldende f.o.m 1 januar 2022.

Status LN-YKS
Styret har besluttet å skifte motor på LN-YKS da denne er utgått på tid. Forhåpentligvis vil maskinen være tilbake i operativ drift i siste halvdel av desember.

Endring i forsikringen for LN-YKS og LN-YJY
Klubben har tegnet ny forsikring med VisiCover. Dette betyr i praksis at vi ikke lenger har bakkeperiode i vinterhalvåret på våre fly. Vi håper klubbens medlemmer vil benytte seg av denne muligheten og fly selv om dagene blir noe kortere.

Oppfriskningskurs i luftrom for alle sportsflygere
Det er lavsesong, og det er en rekke oppdateringer på gang. Vi trenger alle en oppfriskning i ulike tema, og NLF ber alle sportsflygere om å gjennomgå følgende:

Oppfriskningskurs i luftrom for alle sportsflygere. Kurset er på 43 sider med en lite selv-test til slutt, og kan kjøres på PC, nettbrett eller din telefon hvis du har spesielt skarps syn. Alle sportsflygere skal ta dette og kjøre selvtesten. Resultatet med riktig svar kommer på din epost, og deltagelsen blir registrert i NLF.

Følg linken under:

Mottar du ikke bulletinene fra NLF så sjekk spam-mappen eller kontakt NLF på post@nlf.no (Viktig at alle får disse!)

Tilsyn fra Luftfartstilsynet (LT)
Den 4. november fikk Kjeller Sportsflyklubb utført et varslet tilsyn fra Luftfartstilsynet. Tilsynet innbefattet:

• Gjennomgang av operativ del i sikkerhetssystemet.
  • Gjennomgang av skolevirksomheten
  • Gjennomgang av flytrygging
  • Gjennomgang av teknisk opplegg

Luftfartstilsynet var stort sett fornøyd. Klubben fikk fem mindre punkter som ønskes rettet opp i / avklart. Styret og klubbens fagpersoner jobber med å utbedre disse.

Luftfartstilsynet ønsker at flere abonnerer på sikkerhetsinformasjon fra tilsynet. Dette kan enkelt gjøres av alle medlemmer i linken under:

Det er også mulig å abonnere på rapporter fra Statens havarikommisjon.
Dette kan du gjøre her: https://havarikommisjonen.no/Abonnere

Julebord
Torsdag den 9. desember kl. 18.00 har vi reservert plass på Peppes Pizza, Lillestrøm. Vi håper så mange som mulig ønsker å ta turen for litt sosialt og hygge. Her har vi har tilgang til prosjektor, så har du noen bilder eller video fra turer etc. så er det bare å ta de med for inspirasjon til andre medlemmer 😊

Styret ønsker å presisere viktigheten med nok aktivitet for å kunne forsvare fremtidig drift av begge flyene. På vegne av styret ønsker jeg alle en fin førjulstid og håper at mange av dere ønsker å benytte de fine vinterdagene til litt flyging.