Lørdag den 30. april inviterte Dag Bråthen og flyplassjef Per Inge Evensen til Fly-In, med spesiell invitasjon til mikroflygere.

Samling i og foran Dag Bråthens hangar. Her var det gratis pølser og kaffe til alle besøkende.

Phoenix Mikro-motorglider. Helge Njærheim kom sammen med kona i denne fra Stavanger.  Drøye to timer i motvinden.

Canopy-Cat. Smart solskjerm for de med klar canopy.

EuroCub MkIV. Tom Røstad til daglig B737 Capt , her på besøk med sønnen Henning

Kitfox. Michel Verheughe fra Jarlsberg MFK

Aeroprakt 22L med Importøren Sigurd Brattetveit fra Stord MFK

Cirrus SR20. Odd Nyberg, Oppdal MFK, ankom med familien i denne maskinen

MCR01.  Claudia Krüber og Morten Straume fra Bergen Flyklubb.

Savannah. Hans Fredrik Wille, Kløfta MFK,  kjøpte denne i 1999, og den er god som ny.

To lag Savannah, Nederst nyeste «S» modell med mye linjer. Kåre Østerud, MFK Øst har denne stasjonert på Huseby ved Ferdrikstad.

Sirius TL3000. Nylig skiftet denn eier fra importtør Håvard Mælum (t.h) til Birger Manseterbak (t.v)

Sky Arrow 450 TS. Tor Jostein Grønning fra Stavanger har reist mye i inn- og utland med dette flyet.

I hangaren til Kjeller Flyhistoriske Forening finner vi Arild Haugli med denne Bristol Jupiter stjernemotoren fra før andre verdenskrig. Den stammer fra en engelsk fly, oghar nylig blitt funnet bortgjemt i en låve. Den skal restaureres til utstillingsnivå.

Bjørn Østrem, Stord MFK, med sin Trial, som kan være mikro’s svar på Cessna Bird Dog.

Xenon Gyroplan. Stein Erik Lundblad kom med denne fra Spydeberg MFK.

Zenair CH-601. Fløyet inn av Pål Snoen Phoenix MFK.

Thorgeir Bull, Phoenix MFK, kom med denne Zenair CH-701 i stilig militær dekor.

Jan Bergum, Ringerike MFK eier denne moderne utstyrte Zephyr 2000.

Vi takker Dag Bråthen (i hvit T-skjorte) for et hyggelig Fly-In og gratis pølser og kaffe :o)

– slutt –

2 Responses to Hyggelig Fly-In på Kjeller i april