30. mai skjer det! Revidert og endret Driftshåndbok for Kjeller Flyplass med nytt flygemønster

Kjeller innfører nye VFR rapporteringspunkter med «høyrekjøring» og høydeseparasjon mellom inn- og utgående trafikk gyldig fra 30. Mai 2013:
• Inngående trafikk skal holde til høyre for rapporteringspunkter lavere enn 1800 fot og entre landingsrunden i 1500 fot.
• Utgående trafikk skal klatre til min. 2200 fot og kan fly direkte mot destinasjon.

• Endringer av rapporteringspunkter:
Maridalsvannet erstatter Ullevålsæter
Haukåsen (radarkuppel) erstatter Lutvann
Midtøy (midt i Øyern) erstatter Flateby
Sørumsand erstatter Sørum
Svelle erstatter Fetsund og Rælingen

Ny Driftshåndbok og kartskisser finner du her:

Driftshaandbok_for_kjellerflyplass

ENKJ flygemonster

ENKJ Airfield

Legg igjen en kommentar

Bildefremvisning
Bruker